cold mailing
Cold mailing to forma kontaktu z potencjalnym klientem, który jest nieznajomy z naszą firmą i z którym wcześniej nie korespondowano. Celem cold mailingu jest zaprezentowanie swojej oferty i uzyskanie odpowiedzi od klienta. Cold mailing musi zawierać spersonalizowany temat, informacje o nadawcy, treść dotyczącą firmy, w której pracuje klient, call to action oraz stopkę z informacjami dotyczącymi naszej firmy.
Jeśli chodzi o prawne aspekty cold mailingu, to jest on legalny pod warunkiem, że dane klientów są zgodne z ochroną danych osobowych, taką jak RODO. Należy upewnić się, że klienci wyrazili zgodę na otrzymywanie od nas wiadomości e-mail i że ich dane są aktualne i prawidłowe. Ponadto, treść wiadomości powinna być jasna i zrozumiała, a klient powinien mieć możliwość łatwego wypisania się z listy mailingowej.
Kampanie cold mailingowe przeprowadzane w ten sposób są z góry skazane na niepowodzenie. Tego typu działania mogą być również uznane za spam – to jest równoznaczne z tym, że nadawca może być pociągnięty do odpowiedzialności za nieprzestrzeganie prawa telekomunikacyjnego i ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Warto również wiedzieć, że różni prawnicy mogą rozmaicie określać legalność działań coldmailingowych. Przy zachowaniu zdrowego rozsądku, zgodności z RODO i ostrożności łatwo można uzyskać dzięki tej metodzie zadowalające efekty biznesowe i wysokie ROI.
Aby cold mailing był w 100% legalny, nie można kierować go do adresów uzyskanych w nielegalny sposób. Pierwsza wiadomość nie może zawierać oferty przedsiębiorstwa, a jedynie delikatnie przedstawiać sprawę i propozycję rozmowy telefonicznej bądź spotkania. Gdy adresat się zgodzi, wówczas można przesłać mu ofertę.
Jak stworzyć dużą bazę mailingową?
Budowanie listy mailingowej to najważniejszy krok w kierunku cold mailingu. Warto wykorzystywać wiele dostępnych metod pozyskiwania adresów e-mail – wówczas działania będą skuteczne .