Poprawna konfiguracja serwerów pocztowych...
Folder główny domeny to public_html
Na wstępie chciałbym zwrócić szczególną uwagę na bazę danych do jakiej
będzie wysyłana kampania. Jeżeli to będzie baza niewiadomego pochodzenia
to istnieje duże ryzyko zgłoszeń spamu i bezlitosnego zablokowania
adresu IP przez operatora łącz, nawet po 1-2 zgłoszeniach bez
ostrzeżenia. Lepiej jest wcześniej przeczyścić bazę
Dodatkowe skrzynki mailowe można zakładać w panelu administracyjnym
serwera. Tam też po wejściu w edycję skrzynki z boku pojawią się
szczegółowe dane do konfiguracji POP/IMAP/SMTP.
Za pomocą panelu serwera można również zakładać nowe strony www, konta
FTP i bazy danych MySQL.
Adres IP serwera jest dla Państwa dedykowany, nikt inny z niego nie
korzysta.
Raport RBL
http://www.anti-abuse.org/multi-rbl-check-results/?host=54.37.227.238
Proszę mieć na uwadze, że zgodnie z prawem polskim do bazy odbiorców bez
zgód można wysyłać jedynie zapytania a nie oferty.
WAŻNE! W treści maila należy umieszczać opcję do wypisania się z bazy.
Przy korzystaniu z naszej aplikacji w treści maila należy dodać
znacznik: [UNSUBSCRIBEURL] W miejscu tego znacznika aplikacja będzie
wstawiała indywidualny link dla każdego odbiorcy do wypisania się z
bazy.
Wysyłanie mailingów z treścią zawierającą typowe zwroty z mailingów
spamowych może spowodować blokadę adresu IP serwera i domeny na listach
RBL. W ekstremalnym przypadku adres IP serwera może zostać całkowicie
zablokowany przez operatorów łącz i jest to od nas niezależne.
Przy masowych mailingach odradzam podawanie w treści maila linków
(adresów URL) do klikania a jeżeli jest to koniecznie to linki powinny
być do domeny, z której wysyłane są maile.
Do dostawców darmowej poczty takich jak Onet, WP, Interia nie da się
wysłać z jednego adresu IP więcej niż 300 maili na godzinę. Serwery tych
usługodawców odrzucą maile powyżej tej ilości. Dlatego dobrze jest mieć
wydzielone takie adresy do osobnej grupy (listy) i wysyłać do nich
kampanie mailingowe z odpowiednio mniejszą prędkością.
Gmail, Yahoo, Microsoft i inni dostawcy darmowej poczty mają swoje
własne reguły ochrony antyspamowej, w tym limity ilości przyjmowanych
wiadomości z jednego adresu IP oraz klasyfikację maili jako spam ale nie
są one podawane do publicznej wiadomości.
W przypadku nowych domen dobrze jest wysłać na kilka różnych kont Gmail
wiadomości testowe i gdy one zostaną przez Gmail umieszczone w folderze
SPAM należy je oznaczyć funkcją "To nie SPAM" (nad wiadomością e-mail).
Po kilku takich operacjach nowa domena nie będzie już traktowana przez
Google jako nadawca spamu również u innych odbiorców.
I jeszcze generalna uwaga: im wolniej wysyłana jest kampania tym lepiej.