Jak zdobyć nowych klientów
Jak zdobyć nowych klientów
Aby zdobyć nowego klienta dla naszej usługi musimy skontaktować się z danym klientem. Gdy do tego dojdzie należy otrzymać informacje czy klient sobie życzy naszej usługi. Po uzyskaniu pozytywnej informacji możemy przedstawić mu szczegóły oferty. Oferta musi być na tyle atrakcyjna, by przekonać go skorzystania. Po skorzystaniu z oferty warto namówić klienta na tzw. remarketing czyli ponowne skorzystanie z usługi lub cross-selling tzw. dosprzedaż.
Jakie są formy kontaktu z klientem
W marketingu wyróżniamy różne formy kontaktu z klientem. Można je podzielić na offline i online. Offline to najstarsze formy marketingu: szyldy, okrzyki, poczta tradycyjna, wizytówki, namawianie, dzwonienie, programy partnerskie, polecanie itd. Online-owe formy kontaktu to wszelkie strony internetowe takie jak Facebook, Instagram, zwykła strona www, wizytówki Google moja firma, ogłoszenia na różnych portalach, linkedIn itp. Dodatkowo do onlinów zaliczamy wszelkie działania emarketingowe takie jak kampanie na Facebooku czy AdWords, czy też kampanie mailingowe, marketing szeptany na rożnych forach internetowych, także w grupach dyskusyjnych na Facebooku. Wykorzystując powyższe formy marketingu możemy przebić się do klienta. Ważne jest by zastanowić się jaki jest profil naszego klienta, tzn. jaki on jest. Jeżeli nasz klient to osoba starsza, która nie używa Social Mediów to nie warto marnować czasu na zakładanie FB dla samej idei. Warto wtedy zainwestować w mailing. Jeżeli nasz klient to osoba działająca w branży beauty, warto rozpatrzeć sprawę z przeciwnej strony. W każdym działaniu należy patrzeć na koszt/efekt, gdyż tylko takie działania mogą dać nam korzyść. Zbyt dużo nowych firm rzuca się na głęboką wodę zupełnie niepotrzebnie, tam gdzie nie ma ich klientów, co jest początkiem końca. Po obraniu odpowiedniej formy kontaktu, należy sprecyzować jak właściwie skontaktować się z tym klientem.
Kontakt z klientem poprzez e-mail
Kontakt poprzez mail musimy nawiązać przez oficjalnie newsletter. Natomiast istnieją różne rodzaje baz na rynku, które można kupić i zapytać się każdego użytkownika w bazie czy zgadza się na przechowywanie jego danych osobowych lub firmowych. Jeżeli się zgodzi to możemy z taką osobą się kontaktować legalnie. Więc posiadanie takiej osoby u siebie na komputerze mamy załatwione, ale czy możemy im wysłać ofertę? Nie, nie możemy. Musimy dodatkowo zapytać się go o drugą zgodę na przesłanie oferty. Poprzednia zgoda jest na trzymanie jego danych, druga zgoda na przesłanie oferty handlowej.
W ofercie handlowej możemy używać przymiotników i wszelkich form sztuczek marketingowych. Natomiast w samym zapytaniu o zgodę na przesłanie oferty możemy jedynie podać dane naszej firmy oraz czym się zajmujemy.
Kontakt z klientem dla Social Mediów
Nie ma ograniczeń prawnych co do kontaktowania się z użytkownikami Social mediów. Jedynym ograniczeniem jest nakładany przez każdy portal blokady czasowe. Nie należy się tym przejmować, od strony prawnej nic nam nie grozi!
Kontakt na linkedIn
Kontakt przez LinkedIn jest ograniczony przy darmowych kontach. Aby uzyskiwać więcej kontaktów, należy wykupić opcje płatne na linkedIn, wtedy otrzymamy nieograniczony dostęp do kontaktów, lecz usługa jest często droga, dlatego ludzie korzystają zazwyczaj z darmowych wersji. Darmowe wersje LinkedIn wymagają z kolei bardzo dużo czasu, gdyż należy skontaktować się z użytkownikiem poprzez dodanie go do znajomych. Należy też w jakiś sposób zaciekawić go do naszego kontaktu, gdyż większość po prostu zwykłe zaproszenia ignoruje.
Kontakt na Facebook
Kontakt na Facebook jest ograniczony do około 5o kontaktów dziennie. Fb ciągle zmienia polityke co do poznawania nowych ludzi, nakłaniając bardziej na płatne formy reklamy. Tzw. "priv." coraz słabiej działa. Fb ma tę władzę, że nie znamy przyszłości zamiarów facebooka. Niedawno ograniczył poznawanie nowych ludzi z eventów, na których można by było poznać ich zgodnie z danym eventem. Czy pójdzie o krok dalej? Zobaczymy....
Kontakt na stronie www
Kontakt na stronach internetowych jest na tyle bezpieczny, że w generalnym założeniu do czegoś służy. Zdania prawników są podzielone i ciężko określić tu jakąś prawidłowość do kogo i w jakim celu możemy się kontaktować o ile nie jest to wyjaśnione w regulaminie strony. Intuicja, domysły, zamiary i przeznaczenia mogą się różnić u użytkowników jak i u właścicieli strony. Zatem możemy pomyśleć, że skoro istnieje mail na stronie to można się z nim kontaktować, a czy można mu wysłać ofertę? Tego nie wiemy. Z reguły 99% maili pobranych na stronach nie robi problemów przy wysłaniu maila, aczkolwiek sprawa związana z RODO jest nie do końca oczywista i wyjaśniona. Na pocieszenie mogę dodać, że w praktyce nikt nie traktuje takich oskarżeń poważnie, a samo oskarżenie że "ktoś nam wysłał meila" brzmi niedorzecznie i jest dosyć czasochłonne w wykonaniu. Raczej tego typu oskarżenia nie przebijają się przez sądy, chyba że są to poważne wykroczenia dużych firm, gdzie w grę idą duże kwoty.
Dodaj komentarz